Portaszolgálat, recepciós szolgálat

Recepciós szolgálatA porta, illetve recepciós szolgálat a biztonsági szolgálati tevékenység talán legjellemzőbb és legfontosabb eleme. Időtartama a megrendelő igényeinek megfelelően lehet teljes 24 óra a hét minden egyes napján, de gyakori a részidős szolgálati rend is. Ilyenkor többnyire az adott szervezeti egység működési, nyitvatartási idején kívüli időtartamot fedi le. Például este 6-tól reggel 6-ig.

A portaszolgálat, recepció szolgálat végzése során az adott létesítmény főbejáratánál, portájánál vagy recepcióján látja el a biztonsági őr a szolgálati feladatokat, pontőrzés jelleggel. Ezek a következők:

  • az épület / létesítmény területére érkező személyek regisztrálása, ki és beléptetése, információ nyújtása,
  • ügyfélirányítás, klasszikus recepciós feladatok végzése
  • illetéktelen személyek bejutásának megakadályozása, indokolt esetekben a hatóság értesítése
  • gépjárműforgalom ellenőrzése, nyilvántartása, amennyiben az adott objektum jellege indokolja
  • a meglévő biztonságtechnikai, épület-felügyeleti rendszerek kezelése, kamerafigyelés
  • a szolgálati helyen lévő telefonok kezelése
  • postai küldemények átvétele, iktatása, megőrzése
  • kulcsok, kulcskazetták illetve belépőkártyák kiadása, bevétele és kezelése
  • minden a portaszolgálati tevékenységgel összefüggő nyilvántartás, napló naprakész vezetése
  • tűzvédelmi, katasztrófavédelmi feladatok ellátása és az ehhez kapcsolódó megelőző tevékenység
  • az adott létesítmény működési rendjének mindenkori betartatása